söndag, januari 29, 2012

Partaj

Hela den här helgen har varit som en enda fest! I fredags firade vi min trettiofnuttiårs dag på "Le Cou de la Girafe" med bästa kompisarna Isabelle & Nicolas.

Vi bestämde att fira en dag tidigare eftersom Nico skulle gå mellan Boulogne och Mantes la Jolie på natten mellan lördag och söndag.
Jo, jag vet det är 50 km i runda slängar och jag tror att han nog är lite knasig... Men det är en av mina bästa kompisar så jag "respekterar" hans val av aktiviteter, fastän vi har diskuterat hans mental(o)hälsa.
Middagen var super, den rosa champagnen var mycket god och jag blev bortskämd som sjutton. Jag fick ett Pandora armband med en liten viking-charm, hur söt som helst.

Mamma hade skickat en liten paket (som vanligt) och i den låg en manschett till min cult ljusstake, en fin halsduk och ett litet kort.
Igår var jag med Isabelle som förkläde på Thomas Sabo "rean" (vilken flopp) och så gick vi och bytte mitt Pandora armband. Jag behövde ett lite större än vad mina kompisar hade räknat med. Sen gjorde vi en riktig shoppingrunda som heter duga.

Jag köpte min födelsedagspresent igår, en Sony eBook reader. Ja, ni hörde rätt, prinsessan av BookCrossing som älskar böcker och doften av pappersböcker, köpte en eBook!!
Jag trodde aldrig att jag skulle gilla att läsa på en elektronisk bok men det känns faktiskt som att läsa på en pappers sida.
Jag bor ju på 30m² och ju mindre grejor jag har, desto bättre är det. Med e-boken kommer jag inte att köpa mindre böcker, men jag kommer att ha mera plats hemma.

Vi hade det jättemysigt igår också. Jag avslutade kvällen med ett glas rosa cava och så fixade jag till min eBook. Snacka om en fin födelsedagshelg!! Födelsedagarna blir ta mig tusan bara bättre ju äldre man blir!


9 kommentarer:

  1. Men grattis på födelsedagen!!! Hipp hipp hurraaaa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, en av de bästa jag har haft + den med familjen i Budapest då!!

      Radera
  2. Jag kom att tänka på att första gången vi träffades och åt Tapas i Borås var i samband med din födelsedag! Himla trevligt var det!

    Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det! Jag har ännu inte haft "råd" att tända ljuset du gav mig. Jag kollade på det idag och tänkte att det är nog dags nu... :o) Vi måste ses snart igen... Här eller där!

      Radera
  3. Vilken finfin födelsedag du haft och så många fina presenter!
    Önskar dig ett riktigt gott nytt år (syftar på födelsetalet)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska göra allt för att detta året ska bli fantastiskt!

      Radera
  4. GRATTIS! Vilken underbar helg du verar ha haft! Kram

    SvaraRadera