måndag, mars 12, 2012

Chock

Idag fick jag reda på att en av mina vänner dog i helgen. Jag är fortfarande så chockad att jag kan knappt tänka på något annat.
Jag lärde känna Marcus och Christine och deras son för 5 år sedan genom en av mina bästa vänner som nu bor i Australien.
Christine har varit sjuk i bröstcancer i omgångar i ungefär 4 år, men jag känner ingen som är så generös, modig, stark och vacker som Christine. Vid hennes sida stod hennes fantastiske man ända tills i helgen då Marcus gick bort.
Jag vet nästan inget mer, en av mina andra vänner sa att han dog i sömnen...
Att familjerna dessutom är spridda i olika delar av världen gör ju saken inte lättare.
Jag lämnade ett meddelande på Christine's telefonsvarare, men jag önskar att jag kunde göra något för att lätta hennes sorg.

Älskade vänner, ta hand om varann, glöm inte att säga hur mycket ni bryr er om varandra och räkna till 10 innan de där arga orden hinner komma över läpparna...
Livet är så kort!

12 kommentarer:

  1. Åh, så förfärligt. Och så otroligt jobbigt när man inte heller direkt kan komma nära de som är drabbade. Livet är inte bara kort, oförståeligt ibland också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fruktansvärt, vi är ändå några vänner från England och Frankrike som ska mötas nästa vecka för att gå på begravningen som hålls på Père Lachaise...
      Det är i sådana här lägen som man ser det vackraste i människor, solidaritet, generositet och framförallt kärlek!!

      Radera
  2. Näe så fruktansvärt! Finns inte ord..... skickar varma kramar... och ja, dom där hårda orden är jag mycket försiktig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kramarna och visst är det lätt att ett hårt ord slinker ut när man egentligen inte menar det... Stora kramar tillbaka!

      Radera
  3. Jag beklagar verkligen - det finns inte ord för det som hänt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Nej men Gud så fruktansvärt! Jag beklagar verkligen. Ta hand om dig Alexandra. Kramar och tankar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är finns det en hel massa fina människor som ställer upp för varann, det värmer hjärtat!

      Radera
  5. Vilken tragedi!
    Jag är övertygad om att han visste din omtanke och kände ditt varma hjärta innan han somnade in - för SÅN är DU.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fina, fina du, tack för vackra ord!! Kram!!

      Radera
  6. Åååh... nu bräddas ögonen med tårar... Så tragiskt. Stöd! Ring henne, gå förbi med färdiglagad mat, ta med barnen på något roligt, men vad du än gör "vill inte störa". Stör så mycket du kan!

    SvaraRadera
  7. Så tråkigt!
    Jag håller med Karlavagnen, stör, gå förbi med mat och bakverk och omtanke.

    SvaraRadera