lördag, maj 27, 2017

30°C

Herrejäklar var varmt det har varit idag! Allt som vi har gjort har gått i ultrarapid.

Matthias gjorde rent stuprännorna och jag sopade upp skräpet. Sen kokade jag sylt och gjorde lunch.
Jag satte upp min inomhus trädgård också. Gräslöken är först ut på banan, om två dagar kommer tiljan och om sex dagar ska basilikan sås. Ska bli spännande!

Sylten blev lite lös men jag tänkte smaka på den till frukost imorgon, återkommer med smakrapport!

Annars har det inte blivit mycket gjort. Vi har vandrat runt som spöken i skuggan och pustat och druckit vatten och pustat...
Inte ens en eftermiddags siesta fungerade.
Lenny lekte pliktskyldigast med grannarnas barnbarn men han var snabbt inne under Matthias skrivbord där han gillar att hålla till för att svalna av.

Sovrumsfönstret står öppet med tvärdrag från badrummet, tack och lov har det blivit svalare med en skön vind! Vi borde kunna sova bra i natt.

Jag flyttade ut min tomatplantor ur växthuset så det får bli dagens bild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar