torsdag, maj 11, 2017

Ännu ett farväl

Idag var det dags att säga hejdå till en av mina bästa vänner som går i pension.
Joëlle bor 5 minuter med bil från Taverny så vi kommer att ses ändå, men det är konstigt att veta att jag inte kommer att träffa henne på jobbet i La Défense längre.

Jag åkte direkt till La Défense imorse för att inte förlora tid under dagen.
Det gick undan ganska bra även om jag inte hann med allt som jag ville. Jag fortsätter imorgon.

Jag hade bara 40 minuter till lunch idag så det blev ingen lång njutning precis.

Vid 18:00-tiden gick jag ner till cafeterian där Joëlle skulle ha sin avskedsfest.
Det fanns en massa kollegor som jag inte hade träffat sen mycket länge.
Jag blev inbjuden till att komma och jobba med min gamle chef, som jag gillar, han är duktig, rak och rättvis och framförallt professionell. Samma sak med en annan kollega som tyckte att jag kunde komma och besöka deras lokaler också.

Kan vara intressant tycker jag, det är också viktigt att knyta kontakter. Oftast kan jag fixa grejer lättare i och med att jag känner en hel del människor.

Nåväl, nu måste jag gå och lägga mig, jag ska upp klockan 06:00 imorgon igen... Snark!

Dagens bild är på den gamle trotjänaren Arche de La Défense! Dagens lunchutsikt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar