tisdag, maj 09, 2017

Ledig dag i Paris

Idag var jag ledig, vi är rysligt bortskämda på företaget jag jobbar på, med semester och andra fördelar...

För första året har jag mer semester över än vad jag kan göra av med.
5 dagar kan jag sätta in på ett semesterdagskonto men jag hade iallafall 6.5 dagar kvar att ta ut innan slutet på maj månad.
Nu är ju jag inte den enda utan min kollega som gör min backup när jag är på semester har också en hel del dagar...

Vi delade upp månaden så att vi inte förlorar dagar, varken han eller jag är särskilt knôssliga så det gick bra!

Hursomhelst, jag var alltså ledig och hade tid hos en läkare vid Avenue Hoche.
Jag tänkte att eftersom jag ändå ska in till Paris gör jag en halvdag!
Det var riktigt skönt att vandra omkring lite för mig själv.
Det enda stället som var riktigt fullsmockat var Champs Elysées och Triumfbågen!
Jag tog bara ett snabbt foto innan jag gick vidare mot Avenue Hoche.

Det var underbart väder så jag njöt verkligen, särskilt som det ska bli skitväder från och med torsdag...
När jag ändå var ledig, passade jag på att ringa sotaren också, han kommer på lördag, sen ringde jag ett företag som tar ner träd. Vi vill göra oss av med björken. Den förstör taket och skräpar ner så jäkligt! De kommer för att titta på trädet den 18:e. 

Imorgon är det tillbaka till jobbet igen men jag jobbar bara tre dagar per vecka maj månad ut. DET ska bli skönt!

Så dagens bild,Triumfbågen! Det jag gillar är den franska flaggan i mitten, då blir jag nästan lite sentimental...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar