söndag, maj 21, 2017

Mat & Sånt

Fortfarande varmt och skönt och mycket soligt. Jag gick upp tidigt, kunde inte sova och gjorde iordning dagens kvällsmat!
Potatis och brie tatin och citronkyckling i ugn med timjan och vitt vin (jo, jag lagar kött till herrn i huset men bara i ugn, annars tycker jag att det luktar för illa, ta i det gillar jag inte heller men...)

Kycklingen blev klar vid 12-tiden och jag ville göra en citron och marängpaj men medan iPaden laddades (receptet ligger där) gick jag ut och fixade i trädgården istället. Vad det gäller bakning gillar jag inte att experimentera det ska vara så precist, "c'est une science", annars kan det bli blaha blaha...

Fast ibland blir det så iallafall. Jag "lider" fortfarande lite av Palak Paneer nederlaget igår, men mina vänner jag har hittat ett nytt recept som jag hoppas kan rädda mig! Ännu mera vego av Lisa Bjärbo och Sara Ask! Receptet hittar ni här!
Det finns även ett recept på paneer!

När jag väl var ute i trädgården "glömde" jag att gå tillbaka in igen. Det fanns ju så mycket att göra ute!

Vi skulle egentligen åkt till IKEA idag men vi hade ingen lust och dessutom så kan vi göra det nästa helg, om vi har lust...

Annars hade vi det bra i trädgården, våra fina grannar gav oss sallad igen. Tre fina krispiga salladshuvuden! Vi har redan ätit ett par blad till potatis och brie pajen.

Vid fågelbordet var det trängsel idag. Blåmesar badade och talgoxar snaskade på frön. Jag lyckades fånga två av dem på bild.
Det blir dagens bild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar