onsdag, maj 10, 2017

Men vafan, vi har ju ingen lokal...

Joho, tänka sig det har vi! Vi flyttade in i nya lokaler idag. Allt är omgjort och väldigt ljust. Mycket skandinaviskt! Jag gillar det jättemycket!

Innan jag upptänkte våra nya lokaler hittade jag 5€ när jag gick till tågstationen. Direkt när jag plockade upp sedeln kom en tanke eller kanske känsla som sa att jag ska skicka den vidare.
Jag tänkte inte mer på det utan la sedeln i min metrokortficka och fortsatte till tåget.

Väl framme på Gare du Nord kom såg jag sedeln när jag tog upp metrokortet och jag undrade vem som skulle få sedeln.

På väg till RER E står det ofta en man, en SDF (sans domicile fixe), en uteliggare helt enkelt, och ber om en slant. Han är lite timid och hoppar inte på folk.
Jag ger inte ofta pengar för det finns så många som behöver och jag har gått förbi den här mannen ett par gånger, alltid med en tung känsla i magen.
Jag tror på ödet, eller vi kan kalla honom Erik, som låter lite trevligare, och idag var en sån dag. Kanske behövde han något speciellt idag, kanske var det bara en sån dag då saker ska hända... 
Mannen i tunneln mellan linje H och RER E fick iallafall ta hand om 5€ sedeln. Hoppas att den gör honom gott!

Imorgon ska jag till La Défense igen. Den här veckan firar vi av min kompis Joëlle!

Dagens bild är tagen från våra nya lokaler på 6:e våningen. Längst bort vid horisonten syns La Défense, och "pinnen" som står rakt upp till höger, jo det är Eiffeltornet förstår ni mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar