tisdag, maj 02, 2017

Pensionär

Jag skulle ha åkt till La Défense tidigt imorse men när jag vaknade vid 06:00 tyckte jag att det var konstigt att jag inte hade hört några tåg. Jag kollade på telefonen och mycket riktigt så var alla tåg inställda utan att det stod någon tid då tågen skulle börja gå igen. Jag ställde om klockan på 07:00, samma visa där. Vid 07h30 gick jag upp och börja de göra mig iordning. Fortfarande inga tåg även om det stod att tågen skulle börja gå klockan 08:30.

Jag hade fortfarande inte hört några tåg... Jag gick inte ens till stationen, jag slängde upp mitt hemma kontor och skickade ett meddelande till min chef.

Orsaken till tågstoppet var en migrant som ville till London och klättrade upp på ett Eurostartåg och fick en dödande elektrisk stöt. Det är fruktansvärt och tyvärr inte första gången!
För att ta hand om kroppen var man var tvungen att bryta strömmen i hela Gare du Nord och detta gjorde att alla tåg som går igenom stationen blev stoppade.

Vid 12:20-tiden gick jag till stationen. Tåget var försenat, naturligtvis. Det tog nästan 2 timmar att komma till La Défense, i vanliga fall tar det 50 minuter.

Varför inte helt sonika stanna hemma tänker ni, näe för att en av mina kompisar Jacques gick i pension idag! Klart att jag var tvungen att vara där!
En av mina andra favorit människor, Joëlle, gick också i pension idag, men hennes avskedsfest är först den 11:e maj. Men vi sågs iallafall och så tog vi tåget tillsammans hem.
Hon är så fantastiskt rolig och hennes skratt smittar!

En lite konstig dag, det känns inte som om det blev mycket gjort så jag ska ta igen det imorgon. Uppstigning klockan 06:00!

Dagens bild är på ett mycket tjusigt Bealtes övergångsställe i Taverny. Idag fanns det dessutom oemotståndliga skuggor där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar