söndag, maj 28, 2017

Slö i sinnet

Om det var varmt igår så kändes det hundra gånger värre idag.
Jag blir som en slö fluga som inte vill göra något.
Vi tog en promenad i förmiddags iallafall. Då föll det ett par regndroppar och temperaturen var uthärdlig.

Sen blev det väldigt varmt och kvavt igen. Jag hängde ut tvätt och sen satte jag mig ner och dumstirrade en stund.

Vi åkte och tittade på en elektrisk vinkällare som vi vill ge till Matthias pappa som tack för all hjälp vi får med huset. Han fyller nämligen år nästa söndag. Men de var alla för stora eller för taskig finish så Matthias ska leta på nätet.

Efter dagens utflykt blev det lunch och sen tog jag en siesta igen.
Det känns som om jag bara har sovit den här helgen, men det är väl för att jag behöver det då antar jag.

Lenny har flugit som ett flåsande torrt skinn runt trädgården. Han fick nya tennisbollar från Decathlon. De är de enda han inte biter sönder på 10 minuter.

Ikväll har vi ätit ute i trädgården. I vanliga fall ligger Lenny i sin korg och suktar efter vår mat. Han har då i regel redan ätit och fått sin boll med kakor i. Jag undrar om han inte är en liten masochist som får en kick av att se andra äta...

Hursomhelst, när vi äter ute så cirklar han runt bordet som en haj i jakt på ett förfluget riskorn eller en föräldrarlös knäckebrödsmula...

Idag var han extra jobbig och satt och stirrade i förhoppning om att en bit mat skulle flyga iväg till honom.
Under en förhålladevis händelselös dag får det illustrera den 28:e maj.
Som för övrigt är mors dag, men det har väl ingen glömt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar