lördag, maj 20, 2017

Sol och udda aktiviteter

Solen sken när vi gick upp idag fastän de hade förutspått regn... Det kom några droppar men inte som igår!

Vi åkte till byggvaruhuset Leroy Merlin idag, nya saker till toan skulle inhandlas och andra lämnas tillbaka.

Matthias pappa satte upp kaklet på toan idag, jag hade valt métrokakel men det var innan jag visste vilket helvete det är att sätta upp. Tyvärr innebär det att jag får hitta på något annat till badrummet innanför vårt sovrum eller så får jag sätta upp det själv...

Toan blir jättefin, Maurice är så petig också!

Annars pågick det en hel del byfåne stirrande genom fönster och luftjuckande på diverse kroppsdelar tillhörande byfåne stirrande utövaren.
Medan Matthias rev trädgårdsgrillen gav jag lite näring till hallonbuskarna och jordgubbsplantorna. Palmen fick sin beskärda del av näring också.

Till lunch gjorde jag en sallad i ugnen, eller ja, jag blandade ugnsstekta grönsaker med sallad från Pierre och Marie (som är våra super trevliga grannar). En riktig hit!
Ikväll gjorde jag Palak Paneer, spenat curry med indisk ost.
Jag älskar Palak Paneer, det är min paradrätt för att prova nya indiska restauranger!
Men hjälp vad hemsk min version av Palak Paneer blev!
Alldeles för mycket olja och inte alls så smakrik som jag hade hoppats på!
Jag måste prova ett nytt recept och nästa gång gör jag min Paneer själv.

Dagens bild är på svärfars fina kakelarbete! Det fattas två rader till neråt och fogarna såklart! Men jag fick det där jäkla métrokaklet tillslut... Även om det bara blev en liten snutt på toan. Jag såg hur överj*vligt det var att sätta upp så jag kan inte be honom att sätta upp en helvägg till... Inte med gott samvete iallafall!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar