fredag, juli 07, 2017

Fredag & fjäril

För en gångs skull var det en lugn dag! Jag stressade inte över en enda sak och jag var inte ens irriterad över gårdagen heller!

Min kollega Vincent hade sitt avskedspartaj idag eftersom de flesta går på semester idag.
Han är en av de bästa och mest professionella människor jag har jobbat med. Jag skulle gärna ha velat att han jobbade med min chef och mig men när min chef äntligen kunde fråga om han ville jobba med oss hade han redan bestämt sig för att sluta och lämna Paris.
Han ska slå sig ner i Bordeaux.

Jag träffade en gammal kollega som har gått i pension, det var roligt att träffa honom igen. Han såg ut att må bra.

Tyvärr blev det sent idag igen så jag var inte hemma förrän 20:15.
När jag gick på stigen hem till huset flög ett påfågelöga upp jämsides med mig. Hen flög förbi och följde mig nästan ända vägen hem. Hen flög in i våra grannars trädgård.
Undrar vem det var... Mormor? Morfar? Pappa kanske? Vad som är säkert är att det var någon som jag kände.

Det har varit väldigt varmt idag och ikväll var himlen fantastisk!
Det blev också dagens bild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar