tisdag, juli 11, 2017

Hemmajobb

Idag väcktes jag av ett meddelande från SNCF (Société Nationale des Chemins de Fer Français) som berättade att trafiken minsann var avbruten på min linje och så tills klockan 08:00.

När jag fick meddelandet var klockan strax innan 06:00 så det var ju ingen idé att gå upp så jag skrev ett meddelande till min chef och sa att jag kommer att jobba hemifrån idag istället för imorgon.
Så jag sov till strax innan 08:00 istället. Tågen började inte att gå riktigt förrän klockan 10h00.

Jag fick en hel del gjort idag, på lunchen strök jag lite kläder och började att lägga undan saker till Sverige.

Jag gjorde mig en riktigt god sallad till lunch och provade ett nytt recept till kvällsmat.
Det senaset recepten som jag provar kommer från samma kokbok, väldigt enkla vardagsrecept men inte särskilt goda än så länge men jag insisterar och kör på en gratäng imorgon. Vi får väl se, kanske hamnar kokboken på eBay snart!

Nu ska jag snart gå och lägga mig och läsa (igen)...

Dagens bild är på min goda tomat och mozzarella sallad med avokado.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar