tisdag, juli 18, 2017

Mina pengar & dina pengar

Jag gjorde opposition på mitt VISA kort i lördags efter köpet i Budapest som jag inte hade gjort.
Jag skickade ett meddelande till min bank som öppnade idag efter helgen.
Imorse kollade jag mitt konto igen och upptäckte att 520€ hade dragits i lördags innan jag gjorde opposition. I Tyskland!
Jag hittade inte spår av mitt meddelande och försökte att ringa men utan resultat.
Klockan var 12:00 så jag gick dit. Det tog 45 minuter och de berättade att jag var tvungen att gå till polisen och göra en reklamation.

Jag hade en massa möten men klockan 15:00 var jag tillbaka på polisstationen. Jag var färdig med allt när klockan var närmare 17:00.

Nu får jag vänta i 3 veckor innan jag kan få tillbaka pengarna.

Lenny var hos farbror veterinären imorse... Han är tjock sa man, så nu har vi dragit ner på maten vi ger honom, igen... 80g torrfoder två gånger om dagen. Det är inte särskilt mycket och jag hoppas att hans lilla gosiga mage krymper lite. Han är ju hungrig jämt!

Jag är lite orolig för hans leder så det skulle nog inte skada med lite mindre kilon...
Annars fick han sina små sprutor och så var allt annat bra! En hund i sina bästa år!
Det där om tjockisen tror jag är en fråga om perspektiv, eller vad tror ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar