måndag, juli 03, 2017

Monday, Monday, so good to me

...det var vad The Mamas and the Papas sjöng en gång på mitten av sextiotalet.

Det är väl inte precis så som jag kvalificerar måndagen den 3:e juli 2017, men det var heller ingen helt taskig dag.

Min chef kom tillbaka från sin semester i Thailand och vi hade ett möte där jag berättade allt som hade hänt medan han var borta.
Jag lyckades med en hel del grejor så det var inte så illa och det känns att det börjar att bli semester, saker och ting börjar att sakta ner, "näe, jag hinner inte jag ska på semester på fredag" hörs allt oftare...
Det ska bli lugnt och skönt de sista tre veckorna i juli och förhoppningsvis kommer jag att hinna med en hel del innan jag går på semester!

Som körsbäret på tårtan ikväll blev det något fnurr på tågtrafiken så jag kom inte hem förrän 20:30. Lenny var bra kissnödig då.
Matthias hade inte heller kunnat ta sig hem eftersom det var någon olycka på vägen!
Hurra med andra ord. Men vi tog igen lite av det genom att springa efter bollar, eller ja, jag kastade och Lenny flög omkring i trädgården som den hysteriska hackspetten på Kalles julafton!

Jag gick hem från tågstationen i St Leu La Forêt ungefär 3km hemifrån.
Inte något jag hade planerat med min tunga ryggsäck men jag ville inte vänta i 20 minuter på tåget.
Dagens bild är från vägen mellan Vaucelles och Taverny tågstationer.
"Autres Directions" Andra Riktningar, inte så dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar