torsdag, september 07, 2017

Andra fredagen

Sen jag började att jobba hemifrån så har jag tre fredagar per vecka. Måndagkväll stannar jag uppe lite längre eftersom jag kan sova längre när jag jobbar 10 sekunder från sängen.

Onsdagkväll likadant eftersom torsdagar vanligtvis är synonymt med télétravail och sen kommer den riktiga fredagen på fredagen!

Idag har jag suttit i möte sen i stort sett klockan 10:00, på eftermiddagen hade jag tre möten samtidigt, löjligt... Jag skriver alltid tillbaka till organisatören för att säga att jag kommer eller inte kommer. Det skulle jag vilja att man gör om man inte kommer på mina möten.

Annars, inte särskilt mycket... Jag läser vidare i min zero waste bok, mycket intressant. När jag skulle lägga ner den i min ryggsäck så upptäckte jag att jag la ner boken i en PLASTPÅSE!! Det går ju absolut inte ihop!

Jag ska försöka att fixa lite kakor och middagsrätter till helgen för att göra nästa vecka lite lättare.
Jag vill också sluta att köpa enkel förpackade kakor, det är sånt slöseri med plast och skit!
Hädanefter blir det en säkert en citron cake med vallmofrön, kanske en tigerkaka...

Men ser att hösten börja komma nu, löven gulnar och jag måste använda ficklampan när jag går hemifrån på morgonen.

Dagens bild är på ett staket som jag går förbi varje dag, men först ikväll tittade jag verkligen på det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar