söndag, september 17, 2017

En eftermiddag i Paris

Idag hade jag bestämt med en av Suzies bästa kompisar från Australien att vi skulle ses inne i Paris.
Imorse kollade jag tågtiderna och upptäckte att det minsann inte skulle gå ett endaste tåg från Taverny idag.
Trafiken var avbruten mellan Ermont - Eaubonne och Persan Beaumont, Taverny ligger i mitten.
Matthias körde mig till Ermont - Eaubonne så kunde jag ta tåget utan anknytningsbussen.

Jag träffade Fiona vid métron i Le Marais, jag hade på mig min orange randiga regnkappa från Danefae så jag såg ut som en trafikkon. Lätt att känna igen varann då!

Tyvärr hade vi inte så mycket tid tillsammans eftersom hon skulle vara tillbaka på hotellet klockan 17:00 igen. Jag följde med henne dit så kunde vi tjôta lite mer.

Hon berättade att hon skulle mellanlanda på Island innan hon åker vidare till Seattle för att träffa sin son.
Jag har en annan kompis som bor där så jag presenterade dem för varann och om allt går som det ska kommer Fiona att få en guidad rundtur i Reykjavik.

Mis amigos son tus amigos! Inte sant?!

Imorgon är det tillbaka i Châtillon igen. Det ska faktiskt bli roligt!

Dagens bild är från Paris (såklart). Regnet låg i luften och hann i fatt mig innan jag lämnade Paris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar