måndag, september 18, 2017

En vanlig måndag

Detta blir ingen dag som går till världshistorien.
Möten från 9:00 till 14:00 som var sega och utan större värde.

Det blev en hel del tjafs om saker jag har tagit upp sen flera månader tillbaka som ingen har lyssnat på och som nu helt plötsligt kommit ut i het luften...

Mina idéer har helt plötsligt blivit "andras idéer" och självklart är det den bästa lösningen. Skit samma, om jag får som jag vill (min idé) så blir det mindre jobb för mig och så struntar jag i att någon annan tar åt sig äran. Jag vet ju att det var min idé!

Hursomhelst, en ganska blekfis-aktig dag...
Det enda bra är att Maurice redan har satt upp två av elementen på botten våningen.
Han behöver hjälp med elementet som ska fästas vertikalt på väggen, det är tungt och lite otympligt så Matthias hjälper honom imorgon.

Värmen sprider sig snabbt med våra nya element och jag glömde att berätta att när vi hämtade elementen så sa damen i kassan att eftersom de hade erbjudande på de element som vi hade köpt skulle hon kreditera mitt kort med 171€! Hurra sa jag! Slutsumman hamnar då på 2008€ istället för 2320€ Hipp Hipp! Det är mer än två månaders el förbrukning!

Precis innan middagen skulle jag slänga ett par flaskor och jag samlar plastkorkar i en bytta. De samlas nämligen in och återvinns bland annat av föreningar som hjälper handikappade barn.
När jag skulle slänga korkarna satt det en j-vla stor hårig spindel i byttan! Argh! Mindre än den som satt över sängen häromkvällen men lika svart och otäck! Den fick friheten tillbaka i trädgården.

När vi sen flyttade undan skåpet som stod där elementet nu sitter kom en annan jäkel fram! Den fick dock en toffla i huvudet och stendog.
Det där med att spindlarna skyr kastanjelukt vet jag inte om jag tror på faktiskt. Det finns ett gäng med kastanjer både nere i storarummet och här uppe. Kanske luktar de inte tillräckligt starkt?! Hu!

En annan god nyhet från igår, Lenny har gått ner i vikt! 200g!
Kanske var det promenaderna i förra veckan som gjorde susen.
Vi ska ut imorgon igen för då jobbar jag hemma, men nu ska jag knyta mig, jag är sur och inte särskilt trevlig att ha och göra med så det är bättre att jag utnyttjar tiden till att sova istället för att göra livet surt för pojkarna. Häpp!

Det blev ingen inspiration till att ta bilder heller så det blev ett höstlöv helt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar