fredag, september 01, 2017

Isa & Nico

Vi hade äntligen fått till ett datum för att träffas igår!
Isabelle och Nicolas är två av mina bästa och äldsta vänner. Vi träffades 2001 första gången, då var Nicolas min chef.

Nico är förmodligen en av de snällaste människor som jag har förmånen att kalla min vän.
Isabelle är en också fantastiskt snäll och generös men hon har en karaktär som heter duga och så är hon också väldigt känslig.

Det bästa med Isa och Nico är att vi kan prata om allt och de känner till min historia och mitt liv i Frankrike, de var också med mig då.
Sen när vi träffas så Är det som om vi sågs igår och inte för flera månader sedan.

För att inte behöva åka ända från Châtillon hade jag bestämt träff med min projektledarkollega Chrys i La Défense. Dessutom så kunde jag hälsa på andra kollegor som jag aldrig hade träffat innan utan bara pratat med per telefon.

Vid 18:00-tiden gick Nico och jag från jobbet, vi jobbar på samma företag men på olika filialer. Han på den tekniska, jag på assistans.

Vi träffade Isa på ett brasserie i Courbevoie, en kommun som gränsar till La Défense.
Det fanns ju en del del att prata om men den bästa nyheten var att Nico och hans sambo ska bli föräldrar!

Dagens bild är på ett av konstverken som finns i La Défense, det heter "Le Moretti" eller "Moretti skorstenen". En 32m hög skorsten som har klätts med 672 tuber i fiberglas som har målats i 19 olika färger.

Jag gillar den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar