torsdag, september 14, 2017

I've got the Power

...Points... Jag har lärt mig en hel massa idag. Vi har en jätteduktig instruktör han har dessutom humor!
Jag upptäckte 3 kollegor från jobbet som går samma utbildning, vi känner inte varandra så det var ganska roligt.

Jag fick mitt zero waste skrivblock igår så jag invigde det idag. Väldigt skönt att skriva på, precis som jag trodde.

Jag kommer att använda det som skrivblock både i jobbet och hemma.
Definitivt något för mitt zero waste projekt. Jag ska presentera det för chefen nästa vecka.

Igår när jag skulle lägga mig upptäckte jag en enorm hårig spindel över sängen! Hu! Matthias fick komma och dammsuga upp den. Jag gillar spindlar egentligen och de kommer bara in i ett hus som andas, men när de mäter 3cm i omfång och har håriga ben så blir jag lite nervös.

Marie, vår granne sa att spindlar gillar inte lukten av kastanjer så jag plockade en hög igår och idag.
Jag gillar att ha dem i fickan och "tâvla" i som mormor Märta skulle ha sagt.
Om jag inte minns fel plockade hon alltid en kastanj varje höst för att ha i fickan och tâvla i.
Just nu torkar kastanjerna på spiselkransen. Med Lenny var vi uppe en snabbis i skogen för att se om det fanns ätbara kastanjer och det fanns det. Vi ska plocka lite mer i helgen så kan jag göra kastanjekräm igen!
Matthias öppnade den sista burken förra veckan.

Dagens bild är på mitt WhyNote skrivblock!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar