lördag, september 23, 2017

Lördag på landet

Jäklar i min låda vad vi har fixat och trixat idag.
Maurice och Matthias tog ner estraden som fanns i gästrummet, sen lade de parketten som naturligtvis inte fanns under estraden.

Nu står sängen som den ska och vi kan gå fram till fönstret utan att behöva dansa limbo!

Medan de fixade i gästrummet handlade jag maten på nätet, hängde tvätt och gjorde en parmesan, basilika och oliv cake.

Efter lunchen gjorde jag cookies på ägg gulorna som blev över från financiers kakorna som jag gjorde tidigare i veckan.
Cookisen blev jättefina och goda!

Efter att vi hade varit och hämtat maten och köpt grönsaker gjorde jag en broccolisoppa.
Jag har gjort en massa i köket idag och det har verkligen varit roligt!

Imorgon kommer Boulem hit klockan 9:00, pojkarna ska ju iväg på e-cigarett mässan.
Jag tar en tur på loppmarknaden här i Taverny istället. Med lite tur blir vädret fint också!

På eftermiddagen måste vi till Castorama för att köpa två träplattor som ska täcka väggen under fönstren och hålla uppe elementen.

Maurice kommer tillbaka i veckan för att sätta upp de sista tre.

Nu ska jag snart gå och knyta mig, allt detta matlagandet har gjort mig riktigt trött!

Dagens bild är riktigt lyckad, Lenny kände lukten av mina cookies på lång väg och kom rultande.
Jag kunde inte motstå att fotografera honom. Han fick en liten bit cookie som tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar