onsdag, september 13, 2017

Regnet...

...det bara faller ner!
Idag har det i stort sett regnat från det att jag kom till tågstationen imorse tills nu och det forsätter.

Jag hann inte med allt som jag ville idag så det blir en hel del att ta igen på måndag, men tills dess ska jag lära mig att göra sexiga PowerPoint presentationer.

Jag steg av vid St Lazare när jag kom från jobbet. Det satt en ung kille i en av métro gångtunnlarna. Han såg ut att frysa men när jag gick förbi höll han på att stoppa om sin hund som låg och sov jämte honom. Och då tänkte jag, en människa som sätter sin kompis först, kan inte vara en dålig människa. Tyvärr hade jag inget till hunden men killen fick en peng och en påse rostade nötter.

När jag gick av tåget i Taverny stört regnade det, jag hade som tur var ett paraply och min regnkappa och regnskydd till ryggsäcken.

När jag gick genom porten kom Lenny flaxande ut ur tujahäcken, dyngsur.
Matthias sa att Lenny inte hade velat gå in utan han ville vänta på mig i trädgården! Behöver jag säga att han fick en godis ikväll?!

Visst är han den sötaste som finns? Matthias var lite smartare, han väntade på mig inne. Ha ha!

Nu ska jag hoppa till kojs för jag sov inte särskilt gott inatt.
Dagens bild är på min utsikt idag från jobbet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar