tisdag, september 05, 2017

Tjuriga damer & Lavendelskörd

En vanlig dag på jobbet som började med en sur tant från England som absolut vill ha en sak som jag inte kan fixa utan att bryta mot de flesta regler, så hon gick direkt till min chefs chefs chef...

Som tur var hade jag redan meddelat min chef så han visste redan vad som hade hänt. Som tur är håller han med mig!
Vi får väl se vad det blir av det hela imorgon. Det är så tråkigt med sura människor!

Annars jobbade vi på bra, det blev en hel del gjort!
Jag passade på att börja läsa "Famille presque Zéro Dechet, Ze guide". Den handlar om en tvåbarnsfamiljs resa mot skräpminskning och ett bättre liv med mindre konsumtion.

Mamman är illustratör och väldigt duktig. Boken är underhållande och lättläst! Jag skrattade nästan högt på tåget.
Jag har redan en massa idéer för min utmaning på jobbet och hur den ska presenteras! Läser ni franska, köp den eller ännu hellre, låna den!
  
När jag kom hem låg Lenny och snarkade (antar jag), han kom inte ens och tittade i fönstret, det gör han alltid!
Jag tog in soptunnorna och slamrade och slog innan hans lilla huvud och propellersvans dök upp innanför rutan! Tänk att man kan bli så glad när man ser människan man bor ihop med efter bara 12 timmars separation! Jag blir också glad när jag ser honom och svansen som går som en visp!

Efter att jag hade ställt in min ryggsäck tog jag fram saxen och skördade lite lavendel igen.
Det finns en hel massa lavendel kvar och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med allt... Har ni några idéer kanske?

Imorgon jobbar jag hemifrån, det ska bli skönt!

Dagens bild är på boken som jag läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar