tisdag, november 21, 2017

Arbete pågår

Herr Maurice kom inte klockan 08:30 som han sa, han var hemma hos oss vid 09:00-tiden...

Sen sattes det igång, det bankades och slamrades, hundarna blev sura och gick ut och jag gjorde lunch.

Jag lagade pappas ungerska ärtsoppa med klimp, han skulle ha blivit mäkta stolt om han hade smakat. Den blev jättegod!
Sen bakade jag en cake med parmesan och oliver som vi gillar.

På eftermiddagen ville jag ta en liten tupplur men det gick inte. Matthias däremot sov som en stock. Han hade burit flera ett par hundra kilo grus och skit som skulle fraktas ut ur badrummet.

Jag tog med hundjäklarna ut på en lång promenad över fälten, vi tar tillfället i akt och promenerar så ofta vi kan på fälten för snart finns det inte fält kvar. Det ska byggas hyreshus, många, många...
Jag tycker att det är lite tråkigt men jag förstår också att grannbyn behöver utvecklas.

När vi kom hem åkte vi och hämtade maten och sen spenderades kvällen framför de sista avsnitten av True Detective.

Dagens bild är på Papy Maurice jobbar tofflor, eller pisse-slädar som Kjell-Brel skulle ha sagt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar