fredag, november 17, 2017

Fredag i förorten

Jag jobbade hemma idag också! När jag gick och la mig igår så var det rattmuff på och öronproppar i och jag sov så gott ända till klockan 05:30 tills jag vaknade för att jag behövde gå på toaletten.

Jag har inte en aning om Blackie gnydde i natt för jag hörde inte ett skit. När man äntligen får sova så blir man en ny människa, hjälp vad skönt! Fast jag behöver nog ett par nätter till med ostörd sömn innan jag blir mig själv igen!

Dagen var mycket lugn så jag hann med en hel del, det känns bra att äntligen kunna jobba i lugn och ro.
Hundrackarna skällde och gnällde för att de ville gå ut och dessutom var jag tvungen att jobba tills 13:00.

Vi gick ut på promenad i 45 minuter för jag hade ett möte klockan 14:00 redan.

De hade helt glömt av att gå ihop igen så det blev Jesus på korset igen.

Efter jobbet tog jag med dem ut igen, vi skulle gå och hämta ett paket som hade kommit till affären där Lennys kompisar jobbar.
De höll på att riva butiken och Lenny blev jätte svartsjuk när hans kompis kliade Blackie bakom örat... Tur att tjejerna älskar hundar!

Vi fortsatte på en lång promenad på en timma då Blackie småsprang och Lenny for i galopp, han är ju så liten så när hon sätter iväg får han springa för glatta livet.

Nu ligger de och snarkar (värre än fyllehundar) under filtar i sina korgar båda två!
Vi var väldigt sugna på pizza så vi beställde hos La Fontaine.

När jag väntade på pizzorna så kom jag på att det var Beaujolais Nouveau premiär igår! Jag är inte alls förtjust i Beaujolais så det får vara för min del...

Imorgon kommer papy Maurice klockan 08:30, aldrig får man vara glad... Men han ska ju fixa vårt badrum så det är värt att offra alla sovmornar!

Dagens bild är på Beaujolais flaskorna hos La Fontaine!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar