fredag, november 10, 2017

Home sweet home

Det jag gillar bäst med att jobba hemma är lugnet och att jag kan gå ut och gå med Lenny under lunchen.

Igår blev han överlycklig när vi traskade ut i solskenet, han studsade omkring i trädgården som om han hade resår i tassarna!

Vi brukar gå i en timma ungefär, det går inte fort så vi brukar hinna med 3km, igår var inget undantag.

Jag hann med att sova ut och kände mig inte fullt lika trött som tidigare i veckan, men jag skulle behöva flera veckors hemmajobb för att hinna bli mig själv igen.

När jag är hemma hinner jag också laga mat på kvällen. Det är roligare och man hinner ju med mer utan 3 timmars kollektivtrafik.

I och med att jag hade mer tid så hann jag med att skriva ett par inlägg på min blogg Zero Waste på jobbets intranät.
Den börjar att bli lite större med fler inlägg och information.
Det ska bli spännande att se hur det utvecklas. Zero Waste är ett mycket intressant ämne.

Dagens bild är tunneln som Lenny och jag nästan alltid gå igenom, fast från ett annat perspektiv. Det är viktigt att se saker ur en annan vinkel ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar