måndag, november 06, 2017

Inget märkvärdigt

En helt vanlig måndag utan överraskningar...
Jag kommer att jobba nästan hela veckan i Châtillon, jag migrerar fortfarande men i mycket mindre skala. Det borde vara färdigt snart så att jag kan planera min kommande semester i Sverige.

Jag kom iväg från jobbet i tid idag igen och eftersom Matthias hade varit hos tandläkaren utan att gråta, klippt gräset och dammsugit, utan att gråta också, antar jag tyckte han att han var värd minst en sushi...

Sagt och gjort, när jag kom hem så åkte vi till vårt stammisställe och åt gott.

När vi kom hem bar Matthias ner våra extrastolar i källaren och där mötte han odjuret som nästan skrämde livet ur mig i lördags: Den största och lurvigaste svarta husspindel som jag någonsin sett. Den gjorde ljud ifrån sig när den gick på hyllan. Hu!
Ikväll kom den ut och såg arg ut för att Matthias hade stört den. Hen hamnade i dammsugaren... Usch!

Det lär inte bli en särskilt lång kväll ikväll, jag är alldeles urlakad. Imorgon ska Julie och jag till La Recyclerie för att träffa Familjen Zero Waste som har skrivit boken som jag läste tidigare i höst. Det ska bli spännande! 

Dagens bild är från den japanska restaurangen där vi åt ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar