fredag, november 03, 2017

Kompiskväll

Igår blev det en kort arbetsdag för mig, eftersom det var helgdag i onsdags tog många ledigt torsdag och fredag.
Jag hade inga som helst skrupler att gå från jobbet klockan 16:30!
Det har blivit så mycket långa kvällar och dagar att jag är på vippen slutkörd och det gör ju ingen gladare att jag inte kan jobba om jag blir sjuk!

Igår åt jag lunch med ett par kollegor från kommunikation och personalavdelningen som jag har jobbat ihop med men inte känner särskilt väl. Det var jätteroligt! Jag ska verkligen försöka att träffa och äta lunch med lite människor på jobbet som jag inte känner så bra för man kan ju faktiskt råka på mycket trevliga typer!

Det blir lite annat än att tjata IT med geekarna från min avdelning.

Efter jobbet åkte jag till La Défense för att träffa Isabelle och Nicolas.
Vi försöker att träffas mer regelbundet nu. Vi har känt varann i över 15 år och träffades på jobbet.
De är två av mina bästa vänner och även om vi inte träffas så ofta så vet jag att jag kan alltid lita på dem och att de alltid ställer upp.

Nicolas ska bli pappa om en månad så den stackar'n är nervös och har knappt tid till något annat, men Isabelle och jag ska baka pepparkakor tillsammans i år. Hon har fortfarande inte varit hemma hos oss ännu och nu är det banne mig tid för det!

Dagens bild är från La Défense såklart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar